fredag 24 januari 2020

TEMA 20: Adult Oriented Progressive Shoegazed Metal Rock

En god vän har utmanat mig i att månadsvis göra Spotifylistor med ett visst tema. Symboliskt har vi valt 20 låtar som en begränsning för att uppmärksamma året 2020.

Min första lista för januari blev musik som går att knyta samman i någon slags metallisk rockmusik. Det spretar vad gäller artisternas bakgrund och såväl musikaliska som fysiska hemvist men det känslomässiga tonläget förenar även om aggressiviteten varierar. En spellista som ska motsvara det känsloläge jag oftast befinner mig i under januari månad när mörkret är som mest påträngande och intensivt. Inget för de som vill muntras upp. Mer för den som vill grotta ner sig i melankolin. Passa på, innan vårsolen blir allt för förförande.

Ha så skoj när ni lyssnar på listan. Det hade inte jag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar