lördag 13 september 2014

Har du träffat Lera Lynn?

September är en fantastisk månad. Inte sällan den vackraste, då det svenska klimatet gör sig som bäst och luften känns som mest befriande. Det är också ofta den tid på året då den mest intressanta nya musiken ges ut. Eller så är det bara jag som är mest mottaglig för nya intryck under denna tid.

I vilket fall som helst har jag den senaste veckan lyssnat på nya album med Hiss Golden Messenger, Ty Segall, Shovels & Rope och tidigare nämnda Heaven's Jail som alla fångat min uppmärksamhet och mitt gillande. Dock är det kanske den amerikanske singer/songwritern Lera Lynn som fängslat mest. Hon är aktuell med sitt andra album The Avenues. Jag lyssnade lite på hennes debut Have You Met Lera Lynn? och gillade det jag hörde men det känns som hon har tagit ett steg längre i rätt riktning på uppföljaren. Eller så är det bara årstiden som gör det. Jag vet inte men tycker givetvis att ni ska lyssna:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar