fredag 6 juni 2014

Andrew Bird mitt i kvinnofängelset

Jag har precis tittat färdigt på det första avsnittet av den andra säsongen av Orange Is the New Black och får väl erkänna att jag var måttligt road trots att jag var fängslad, i ordets rätta bemärkelse, av första säsongen. Det som roade mest denna gång var musiken och främst att de tog hjälp av min favorit Andrew Bird. För er som inte sett avsnittet än så placerar jag inte låten i något sammanhang utan uppmuntrar er enbart till att lyssna här.


Bird är för övrigt aktuell med ett nytt album bestående av tolkningar av den alternativa countryduon The Handsome Family, som i sin tur fått ökad kultstatus på grund av en helt annan TV-serie. Albumet finns tillgängligt på Spotify och ni får även ett smakprov här:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar