tisdag 24 juni 2014

The Antlers: Palace

Trots omdömesgilla musikvänners varma rekommendationer har jag inte köpt den amerikanska indierockgruppen The Antlers atmosfäriska lofi-americana fullt ut. Åtminstone inte på deras tidigare album. Jag har sett dem på någon spelning på Debaser Slussen för 4-5 år sedan men konserten lämnade aldrig några bestående intryck, hur sympatiska de än var på scen. Men kanske kommer jag att ändra uppfattning i och med deras senaste album Familiars som bemötts av idel lovord på musikforum runt om i världen. Jag gillar i alla fall öppningsspåret Palace. Främst tack vare det känslomässiga klimax som uppstår i låtens mitt. Stor musik! Om det sedan håller hela vägen har jag fortfarande inte tagit ställning till men det låter ju lovande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar