onsdag 21 augusti 2013

Fotboll eller Lindi Ortega?

I morgonkväll står jag inför ett sånt där svårt beslut. Det känns nästan livsavgörande och sådant kan ju få en att ligga sömnlös. Ska jag välja att gå på fotboll eller på konsert? Eftersom detta är tänkt att vara en musikblogg så lämnar jag fotbollen (Svenska Cupen: Lunds BK - IFK GBG) därhän i detta sammanhang. Väljer jag konserten, vilket det lutar åt att jag gör, känns det som att jag ännu en gång förskjuter mitt idrottsintresse nedåt på prioriteringslistan medan musik fortfarande utgör ett primärintresse. Det är för tillfället nog enbart hockey och när Johan Olsson vinner femmilen på skidor som mitt idrottshjärta på allvar bultar hårda och engagerande slag.

Den konsert som jag överväger att gå på är Lindi Ortega som uppträder på Malmöfestivalen (Gustavscenen, torsdag 22/8, kl 18:00).  Den skönsjungande kanadensiska countryartistens senaste album, Cigarettes & Truckstop, tillhör en av årets favoriter även om albumet egentligen kom förra året men släpptes i Sverige först i februari. Jag blir än mer övertygad att välja konserten framför fotbollen när jag hör följande låt som är ett smakprov från hennes kommande album som släpps i oktober. Jag hoppas att fler kommer dit för att lyssna på musiken:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar