lördag 15 mars 2014

W.B. Givens rör på sig

Jag publicerade för ett par månader sen ett youtube-klipp här på bloggen med W.B. Givens fantastiskt sköna countrydänga Oh My God. Detta inlägg fick kanske inget större genomslag vilket är lite synd. För min känsla är att det är alldeles för få potentiella lyssnare som upptäckt Givens musik. Därför försöker jag igen.


Jag vet inte mycket om denna Mississippi-fostrade, men numera Nashville-baserade, artist mer än att han förra året på egen hand gav ut sin debutskiva Locomotion  i digitalt format för nedladdning. Jag kan ibland vara lite skeptiskt gentemot Spotifys oändliga utbud men i detta fall är jag tacksam att skivan finns tillgänglig. För skivan är riktigt bra och den senaste veckan har jag inte kunnat slita mig ifrån den. Vill ni ta reda på lite mer om artisten i fråga så hänvisar jag till hans hemsida. Vad jag vet så finns denna skiva endast i digitalt format än så länge vilket jag givetvis kan tycka är lite synd. Men bättre det än ingenting alls och det är ju lättillgängligt. Alla kan lyssna så det vore dumt om ni inte gjorde det.


Musiken är en lagom mix av nytt och gammalt och du hör spår av allt från Willie Nelson och Townes Van Zandt till Brad Paisley och Pistol Annies. Inget revolutionerande nytt men ni som varit inne på min blogg förr och fått kännedom om min musiksmak vet att jag uppskattar traditionen. Främst artister som med stil och en egensinnig finess vårdar sina musikaliska rötter och förflyttar sig framåt. Det tycker jag Givens lyckas med, så missa för guds skull inte detta.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar