söndag 2 mars 2014

Skörden från en skivmässa - Nästa i Lund är den 6:e september

Gårdagens skivmässa i Lunds stadshall resulterade i 10 nya LP-skivor trots att jag tagit fel på tiden och mitt nördiga "samlar-jag" blev lite stressad och irriterad redan vid ankomst. Det började klocka 11 och inte 12 som jag trodde men skyller på den dåliga annonseringen av tillställningen. Det tog några minuter innan jag hade lugnat ned mig av detta förnedrande faktum; hur kunde jag missa tiden på en skivmässa i Lund? Men sen kom jag till insikt med att det finns nog större problem här i världen trots allt. Onekligen verkar folk ha fått vetskapen för det var en förhållandevis välbesökt mässa. Det är ju skoj att se att intresset hålls vid liv. Om mina inköp var några fynd eller inte får framtiden utvisa men ett gammalt exemplar av Odetta sings Dylan för 10 kronor gjorde mig glad. Likaså två Kinky Friedman-plattor från 70-talet, lika många med Bobbie Gentry och Cous Cous med Björn J:son Lindh. Så det var nog värt mödan att trängas lite med oduschade men initierade skivnördar och svettas lite vid skivbackarna.

Skörden från vårens skivmässa 2014
Nästa skivmässa i Lund sägs äga rum den 6:e september. Då är jag kanske där eller så har jag skaffat mig ett liv... till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar