fredag 9 maj 2014

The 90's - ett försvarstal?

Jag fick för ett par veckor sen en utmaning från en musikbevandrad vän att göra en spotifylista över 90-talets favoriter ur ett nutida perspektiv. Och med det menat att man fortfarande kan stå för dem. En utmaning jag givetvis nappade på men insåg svårigheten med att skilja mellan nostalgi och god smak. 1990-talet är det årtionde som mer än något annat har format mitt musikintresse och innefattar många musikaliska minnen. Även snedsteg.

Hur som helst, här kommer min definitiva 90-talslista. Ja, kanske inte definitiv fullt ut eftersom jag undvikit all tyngre hårdrock. Inte för att det är dåligt nödvändigtvis utan för att den kändes svårplacerad och skulle inte göra sig rättvisa. Tänkte att det får bli en separat lista någon gång. Listan är kronologisk och jag har försökt hålla den till ca 100 låtar för att skapa någon slags begränsning vilket är en förutsättning för att bibehålla kvalitén. Hoppas den roar någon:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar