måndag 18 mars 2013

Compact Disc!

Jag vet jag är helt fel i tiden, det är jag ofta, men jag älskar fortfarande CD-skivan. Jo, jag gillar både vinyl och Spotify men det ena utesluter ju inte det andra. Sitter just nu med mina Sennheiser-hörlurar och avnjuter ett antal nyinköpta album, beställda till ett överkomligt pris från wowhd.se. Jag vet att somliga ser detta som ett ekonomiskt vansinne, men jag tycker fortfarande det är värt det. Jag slås av hur mycket bättre musiken låter när den frigörs från omkringliggande störningsmoment. När Spotify alltmer utvecklats till ett socialt forum är det befriande att helt i sin egna värld kunna lyssna igenom ett album, från början till slut, utan att riskera att bli störd och samtidigt kunna bläddra i texthäftet och ta reda på en massor information som för gemene man klassas som onödigt vetande men för stunden känns livsviktig. Det är ju så här musik ska avnjutas. Jag höll ju nästan på att glömma.

De skivor jag lyssnar på är:
John Fullbright From The Ground Up
Dan Penn The Fame Recordings
Caitlin Rose The Stand In
Frontier Ruckus Eternity Dimming
Lindi Ortega Cigarettes & Truckstops
Cody ChesnuTT Landing On A Hundred
Carrie Rodriguez Give Me All You Got

Bara så ni vet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar