måndag 4 mars 2013

2013 - så här långt..

Vintermörkret börjar så sakteliga trängas undan av vårsol och nya skivsläpp. Hitintills har det hunnit komma en del lovande skivor som bidragit till att jag med optimism ser fram emot det fortsatta musikåret. Till de personliga favoriterna hör givetvis Jim James soloskiva, som jag redan har skrivit om här på bloggen, men jag har även fått upp ögonen för grupper som Frontier Ruckus (turnéaktuella i Sverige just nu) och Mount Moriah. Jag tycker även det känns som om artister och "gamla" favoriter likt Ron Sexsmith och Ed Harcourt har fått en nytändning. Men det mest intressant albumet i nuläget är nog Pelle Osslers Stas som växer sig starkare för varje genomlyssning. Vacker, atmosfärisk och ambitiös musik som får en att må bra på sitt motsägelsefulla sätt.

För den som vill följa mina upptäckter under året får gärna ta del av min spotifylista:
Broken Record: 2013 (so far)

För den som vill ha ännu bättre koll på aktuella skivsläpp inom alternativmusik i marginalen bör följa min käre vän Mårten Von Ostogurkmacka. Det är min främsta källa till nya upptäckter inom främst den amerikanska indierocken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar